Selasa, 26 April 2011

tipu je berjaya

haha..kek coklat aku jd cam puding..kole kacang maupun belacan cap dot dot dot..

rupe x jelita,aku terpaksa abeskan sorg2 setelah tdak berjaya memujuk satu departmen ni tlg abeskan..
haha..kt umah toklaki aku dh tulung sket..kuikui..

dh givap dh ..ceklat aku x moist,x berongga ponnnn..haha..psal pkai melooo malt kut..

tppppi..
jeng jeng jeng..lasagne sardin aku jdi..
versi suka hati campo2..
gmba nti aku buh kendian..dh update psl ni ja..haha..mcm bagussssssssssssssssssss..


tumis 3 biji bwg merah,3 ulas bwg putih..dlm 6 sudu myk msak(pstu xpuas ati cmpo marjerin satu sudu pulak)..
pastu msukkn kentang di dadu ala2 inti keripap..
pstu tenyeh2 sadin,(kuah x yah) perah asam limau sket..baling dlm kuali yg sama..
kendian msukkan tomato puree 1/2 tin dia(yg besor gk tin ni ,ala2 tin susu pekat)..
pstu msukkan stok kiub ayam yg di camput air secawan..
pstu ..
pstu..
gaul kacau2..smpai mcm sedap ..prasan sndri la..tmbh kan bwg besar yg hiris comel2,cili hiris comel,daun sup (konon nk gnti daun OREGANO yg aku x knai ..haha)..
pstu bio la sat..x saba kalo,buh api kuat2...haha

buh la garam sket..

pastu pastu..
kuah sos putih..
aku bli cmpbell sup mushroom ciken ..tmbah air secawan + 1 sudu tepung jgung..didihkan..

pastu roti2 yg di gelek nipis(ala2 lasagne sheet,dlm 20 keping x smpai,,tu yg x sdp sgt,nk sdp buat ikut arahan =24keping)..

letak sos merah a.k.a sardin cmpuran td tu..(1/3 dr total kuah )
pstu alas roti...
pastu alas soso putih,,
pastu alas roti ..
pastu sos merah..yummmmiii..bgitula strusnya bergilir smpai abg ramlee mampos..muahahha..

hasilnya...burpppp...kenyammmmm...

Tiada ulasan: