Rabu, 20 April 2011

mereka suka tat telur versi pastryku..

wahaha..walopon lambat tadi,sempat gak ku rembat 5 slice wt brekpas kt opis..

huhu..nasi pon dh bwk,x sempat panaskan..
mereka suka,saya laaaagiiii sukaaaa...

phewww..rasa sonok bile leh paksa org  makan ramai2..hehe

resipi yg kutiru :
crust:
2 cawan tepung gandum (-1 kilo rm1.35)
1/4 cawan gula halus (amik yg ade kt umah)
1/2 cawan butter(marjerin cap pelangi ..huhu)
1/4 sudu garam
1/2 serbuk penaik(70 sen)

cmpor smua sebatikan..
pastu tambah pelan-pelan 2 biji telur..


filling:
1 cawan susu sejat (baki puding ritu)
1 cawan gula halus

1 cawan air (free)
4 biji telur(rm1.95/5 *4)
1 sudu tepung kastad (*i pakai cap nona..ekonomi skett..hehe..rm2.20)
1 sudu esen vanila..(rm2.00..macam mahal je..sgt berkire sbb x gaji lagi ..)

kos tambahan :ceklat celup rm1.80,utk leka kan pembantu dapur ..tapi sememeh jadi dia..huhu..demi cita2 ibunya,xpeeee la..haha..bertahan sekejap je..smpat siapkn bahan2 ngn doh je la..

cmpo smua ,kacau laju2 sbb pembantu chef tu dah merengek2 nk di dodoi..kacau smbil mendukung le jdinye..tu kalo x sdp filing dia,psl sblh tgn la tu..(haha..alasan..)

bakor crust tu dulu, 12-15min,180 degree cmtu ,tenyeh2 ala2 bentuk piza nye crust ..huhu..(heating mode: top-bottom)
pastu curahkan filling lak..bakor lagi smpai puas ati tgk rupa dia..aku wt dlm 180 -200 degree,pnas atas saja utk wktu  kecederaan tmbahan (10 min)
aku x puas ati tu yg smpi jd wrna seperti di bawah tu..

hehehe..tapi syedapppp okeii..

sgt ajaib aku ley wat..huuu..dulu teringin2 je,nk bli slalu mahai sgt,kecik lak tu..mana cukup tembolok aku dan rakan2 sekitar ..ekekeke

Tiada ulasan: