Rabu, 13 April 2011

cubaan rajin masak

cubaan pertama malam ini..yg menyibuk pon ade gak ..





 haa..tu la dia..
masak secara hentam kromo..
dgn budak kecik tu x bleh brenggang..
skjap2 kene dduk dkt dia..
kang tbe2 kunyah plastik,ketas..
yg kusi tu buleh lak dia kupil2 klua ketas kusi tu nk wt makan..

cubaan ke2..utk isi masa ,maka cubaan yg ats tadi dilaksanakan..dh mkn dh pon..
yg kedua ni (sbenarnya yg tujuan utama nk buat)..cubaan mencanai,sbb hasilnya hanya sok dpt,(mcm buruk je..huhu..xtau jd tak..kj2p berlari kt dpn laptop tgk amani ni smbil tgk resipi..hekhekhek)
..dh jadi nti aku hapdet skali ngn sumber ayu resipi tu yeee..

jumpe resipi mudah,pk nk abeskn tepung yg ade tu..tp x tgk expired date ??? huhuhuhu..tepung ade ke expired date?nmpk sgt x knl bahan memasak asas..haha..

tdi p bli bahan2 nk merapu mlm ni duk nak tlg company pny bisnes la kunun..nk bli susu sejat jnama sunb*e*am..tup2 tgk expired date 11 04 11..apa daa..x hapdet stok..mujo aku rajin nk jadi consumer bijak malam ni ..ku ajukan pd tuan kedai..
maka tepaksa bli yg lain ..harga beza weh..rugi aku tiga posen!berkire~

mandangkan kalo x jadi,ade la bekup makan yg dlm gamba atas skali..hekhekhek..plan B..
BAEKK punyaaa..lbih kurg yg tu la aku paksa anak buah aku wt weekend ritu..

muahahahaa..sggup ku bia anakku layan diri demi capai hasrat aku nk cuba masak rapu2..hahaha..last2 ni trbungkang dh dia,tu pon kne purak2 tdo ngn dia sama tdi
..alamak..baju x lipat lagi..bsuh pon x lgi..hoho


********************************************************************************************
hasilnya...
>
>
>
>
>
>

gamba agak x snonoh dan x sempat snap,tp ngap je..

..lempeng ke roti canai ni ??(3 hari wt menu minum petang gk la..ptg ke?ko smpi umh pon 7pm cik puan weh..)
...puding roti ke roti bakar ni??
..haha..lenkali saya akan mencuba ..dlm keadaan yg tenang pula..

 sebaliknya,sy berjaya msak ayam paprik versi klate depa kata (dlm myresipi.com) *siap dgn pujian cik abe sayee tauu...hahahaha..bukan senang nk dpt pujian msakan..ni kali ke2..hahahahahhahahahha..buleh la kire n ingat..

Tiada ulasan: