Selasa, 26 Julai 2011

silap strategy

pic gogel

huh..
kedekkkk


huhu..silap pilih doktot ..
kalo ku tahu,amik yang bese tu ja ..senang nk MC..
ni aku dh hachoom2 satg bgi satu opis bejangkit baru aku puas hati
haha
sebab?
doktot tu takmau kasi MC.
aku bukan selalu pon MC..baru sekali tau setengah tahun ni..ade lagi 22++ hari ..sapa nak tulung abeskan?
anak aku sakit pon aku takbleh pakai MC aku kan ..padahal dulu pakai je..muahaha

tu la pasal aku tak suka jadi doktor ..anakende pon tayah rajin sangat jadi doktor..haha..jahatnye bantutkan niat..
ala..xpe..fardhu kifayah..janji ada dokto gak la untuk hal yang perlu sungguh3 kepakaran dorang..
setakat cek suhu ,cek tekak,tu ok la kan..

teringant perubatan alternatif  akar kayu :

"kita p kat dokto,dia pulak yang tanya kita sakit apa..patut dia la bgitau kita sakit apa kan.."
betui jugak..
soklan dan pendekatan dokto kene betul.."apa masalah anda?apa simptom anda?" bukan "sakit apa ni?"

kalo tanya sakit apa,buleh ke aku jawab "saya sakit kanser pankreas,sakit hati,jantung berlubang..etc"..?
haha..kan..baik takyah jawab je..

jadi soklan haruslah betul..iktibar kepada bakal2 doktot yeee..

pic gogel..saja nak warnakan post



huh..suka hati ko je nk bubuh doktot!

Tiada ulasan: